The impact of creative environment on the creative person, process, and product
Palavras-chave:
creativity, creative environment, creative person, creative process, creative productResumo
Creativity is a highly complex concept, studied by different perspectives and evaluated by numerous instruments. Despite of its conceptual and methodological diversity, Rhodes continues to be one of the main references in the study of creativity. Based on his theory, this study intended to observe the impact of the creative environment on the creative person, process, and product, in a sample of 215 college students. Results suggest a significant influence of gender and age on the creative environment. Women from the Social Sciences are better in the creative process, in turn Arts women and men are better in the creative product. Younger participants from the Social Sciences are better in the creative process and worse in the creative product (plastic arts and visual arts). Lastly, older Social Sciences participants are better in the creative product (literature and crafts product). Practical and educative implications are discussed.Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
A Revista Avaliação Psicológica possui os direitos autorais de todos os artigos publicados por ela. A reprodução total dos artigos da Revista em outras publicações, ou para qualquer outro fim, por quaisquer meios, requer autorização por escrito do Editor. Reproduções parciais de artigos (resumo, abstract, resumen, mais de 500 palavras de texto, Tabelas, Figuras e outras ilustrações) deverão ter permissão por escrito do Editor e dos autores. Os autores concordam com a divulgação do resumo, abstract ou resumen por serviços de indexação e similares, a critério da Revista. Os direitos obtidos secundariamente não serão repassados em nenhuma circunstância.